Pay per click

Pay per click (PPC) er en vigtig del af søge-marketing. Lige som søgemaskineoptimering (SEO) er det en metode, som næsten alle vil kunne drage fordel af. Om det er det rigtige for dig afhænger dog af hvilken forretningssituation din virksomhed er i, såvel som dit budget til online markedsføring.

ppc kontra seo Pay per click Mange kunder er i tvivl om hvorvidt de skal gå efter SEO eller PPC, og vi bliver ofte spurgt “Hvad er bedst?” PPC og SEO har begge en lang række fordele i forhold til hinanden, hvilket faktisk er grunden til at de supplerer hinanden så godt. Derfor mener vi også, at den ideelle løsning er en kombination af de to muligheder.

Hvad er Pay Per Click?

PPC er en form for online markedsføring, hvor du byder på, at få din reklame vist når nogen søger efter et af flere specifikke søgeudtryk. Når dit bud accepteres, vil din reklame blive vist på en fremtrædende del af søgemaskinernes resultatsider når en relevant søgning foretages. Du bliver kun opkrævet betaling for reklamen, når nogen klikker på den og dermed besøger dit website. Du kan selv kontrollere hvor mange penge du vil bruge ved at opsætte grænser, såsom et dagligt budget eller en maksimal pris per klik, således er dit forbrug altid under kontrol.

I forhold til andre online marketing strategier er PPC ret hurtigt og enkelt at sætte i gang og resultaterne viser sig næsten omgående. Der er øjeblikkelig adgang til nøjagtige statistikker, hvilket gør det muligt for os, at evaluere hvor effektiv kampagnen er og vi kan dermed tilpasse strategien ved at optimere buddene og fokusere på de søgeord der virker bedst. Denne information kan ligeledes bruges til at forbedre din SEO kampagne.

SEO kontra PPC

Den største forskel på PPC og SEO er, at hvor PPC i realiteten er betalt reklame, så handler SEO om organiske (naturlige) søgeresultater, som rent faktisk foretrækkes af de fleste. Som forklaret ovenfor, kan en PPC kampagne sættes i værk på relativt kort tid og virkningen så godt som øjeblikkelig. Det er naturligvis godt for din virksomhed, men samtidig giver det os mulighed for at tilpasse og finjustere kampagnen i nærmest realtid, hvilket gavner din PPC såvel som din SEO kampagne. SEO derimod kræver flere kompetencer og er mere tidskrævende; og der kan gå uger eller i nogle tilfælde måneder før det giver resultat. Men hvor effekten af en PPC kampagne ophører når kampagnen indstilles, varer effekten af en SEO kampagne meget længere. Desuden er de besøg man får fra SEO naturligvis gratis.

Der er tydeligvis mange fordele og ulemper ved begge strategier. ppc seo Pay per click At beslutte sig for om man skal benytte den ene eller den anden mulighed svarer nogenlunde til at vælge om man skal satse på kortsigtede eller langsigtede tiltag når man udvikler sin forretningsplan. Som de fleste erhvervsfolk nok vil sige, skal du have både kortsigtede og langsigtede mål for at få størst succes. Det samme gør sig gældende når det kommer til online marketing, hvorfor det er vigtigt at vælge et online marketing firma der ikke alene er dygtige til PPC og SEO, men som også ved hvordan de to aktiviteter skal kombineres, for at skabe de bedste resultater for din virksomhed.

Det vi gør

En PPC kampagne starter med en grundig søgeordsanalyse. Det er helt afgørende at vælge de rette søgeudtryk, så dit PPC budget ikke spildes på søgeudtryk der ikke resulterer i betalende kunder. Det næste skridt er at analysere dine konkurrenter. Hvad gør de rigtigt? Overser de noget som du kan drage fordel af? Derefter tester vi de udvalgte søgeord for at bestemme de passende bud satser.

Når din PPC kampagne er sat i gang analyserer vi løbende de indsamlede data med henblik på at optimere søgeordenes budpriser og reklametekster, for at sikre at du får mest muligt ud af dit PPC budget. Hvis du samtidig har en aktiv SEO kampagne hos os justerer vi PPC kampagnen så den supplerer SEO tiltagene og det samlede resultat bliver bedst muligt.

Del

  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS